Запрацювала автоматизована е-послуга - повідомлення про початок будівельних робіт!
19 липня 2018 року відбувся брифінг Державної архітектурно-будівельної інспекції разом із Державним агентством з питань електронного урядування, Міністерством юстиції України і координатором проектів ОБСЕ стосовно оновлення електронної послуги з подання повідомлення про початок будівельних робіт.
Ідеться про будівництво, здійснюване на підставі будівельного паспорту. До такого будівництва належить зведення індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових та дачних будинків. Також – господарські будівлі та споруди, зокрема, гаражі, розташовані на присадибних, дачних і садових земельних ділянках.
Без втручання посадової особи: відтепер он-лайн-повідомлення про початок будівельних робіт повністю автоматизовано
Під час брифінгу представлені новації, які суттєво спрощують користування електронною послугою громадянами.
Учасники:
Олексій Кудрявцев, голова Державної архітектурно-будівельної інспекції
Олександр Риженко, голова Державного агентства з питань електронного урядування
Олена Сукманова, заступник Міністра юстиції України з питань державної реєстрації
Джеффрі Ерліх, старший спеціаліст проектів координатора проектів ОБСЄ в Україні
Це дуже чудова практика – постійно вишукувати можливості для покращення вже активних електронних послуг. Так, сьогодні було презентовано оновлену послугу з повідомлення про початок будівельних робіт, що здійснюється на підставі будівельного паспорту. До такого належать усі індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові та дачні будинки, господарські споруди, як-от гаражі. Приміром, у 2017 році таких будівництв в Україні було розпочато близько 51 тисячі.
Яких новацій зазнала послуга? По-перше, вона стала повністю автоматизованою. Раніше, коли громадянин надсилав повідомлення про будівництво, його розглядав та реєстрував держслужбовець. Тепер повідомлення автоматично вноситиметься до реєстру дозвільних документів – без втручання посадових осіб.
По-друге, в межах модернізації послуги було налагоджено електронну взаємодію з реєстром речових прав на нерухоме майно Мін'юсту. Тепер громадянин, заповнюючи електронну форму, зазначатиме лише кадастровий номер своєї земельної ділянки. Вся необхідна інформація «підтягуватиметься» автоматично. Це мінімізує вірогідність помилок при заповненні повідомлення.
Загалом уже запроваджено 14 електронних послуг у будівельній сфері. Всі вони (окрім ліцензування) стосуються об'єктів будівництва, що за класом наслідків належать до класу СС1. А це сукупно – близько 80% усього будівництва в Україні, в тому числі – й приватного.
Усі онлайн послуги з будівництва доступні на e-dabi.gov.ua та Урядовому порталі kmu.gov.ua в розділі «Електронні послуги»
Що змінилося?
Електрона послуга зазнала двох новацій. По-перше, відтепер із поданням такого повідомлення внесення даних до Реєстру дозвільних документів ДАБІ здійснюватиметься цілком автоматично – без участі посадовців. Раніше, незважаючи на декларативний характер послуги, такі повідомлення все ще підлягали попередньому розгляду співробітниками відповідних органів влади.
Проте ключове доопрацювання е-послуги полягає у налагоджені електронної взаємодії з Державним реєстром речових прав на нерухоме майно Мін’юсту. Тепер громадянин, заповнюючи відповідну електронну форму, не матиме потреби вносити всі дані про свою земельну ділянку власноруч. Якщо зазначити тільки кадастровий номер і натиснути «Запитати дані», вся необхідна інформація відобразиться в електронній формі повідомлення автоматично.
Таке суттєве спрощення мінімізує можливість із боку громадянина припуститися помилки при заповненні е-форми. А це важливо з огляду на те, що повідомлення про початок будівельних робіт може слугувати підставою для оформлення права власності на об’єкт будівництва, в тому числі – недобудову. Що також немалозначно – електронна взаємодія з реєстром Мін’юсту мінімізує ризики махінацій із боку недоброчесних громадян.
Відео презентації першої в Україні автоматизованої електронної послуги без втручання посадової особи.
Йдеться про повідомлення про початок будівельних робіт, будівництво, яке здійснюються на підставі будівельного паспорта. Також для цієї послуги налагоджено електронну взаємодію із Державним реєстром речових прав на нерухоме майно Мін'юсту, що унеможливить помилки при внесенні даних до онлайн-форми.
ПРЯМА МОВА
Олексій Кудрявцев
голова Державної архітектурно-будівельної інспекції
«Сучасні технології дозволили вперше в Україні запустити е-послугу без втручання посадової особи. Дані з повідомлення автоматично потраплятимуть до реєстру, і громадяни, які будують, на 100% будуть захищені від зловживань як із боку державних службовців, так і з боку недобропорядних забудовників. А ДАБІ зможе гарантувати прозорість, швидкість та доступність надання своїх послуг»
Олександр Риженко
голова Державного агентства з питань електронного урядування.
«Послуги ДАБІ стали одними з перших в Україні, які наше Агентство перевело в електронний формат. Тепер таких послуг уже понад 50, і всі вони доступні на Урядовому порталі. А до кінця року їхня кількість зросте до 100. Таким чином, у громадян та бізнесу з’явиться більше можливостей не відвідувати державні органи, а отримувати послуги онлайн – швидко, зручно та прозоро»
Олена Сукманова
заступник Міністра юстиції України з питань державної реєстрації
«Збільшення кількості онлайн-послуг є одним із пріоритетів державних органів влади. Ми збільшуємо кількісні та якісні характеристики взаємодії всіх реєстрів між собою – не тільки тих, що належать Міністерству юстиції. Крок за кроком ми наближаємося до того, що в майбутньому 90% усіх послуг, які надає держава, будуть електронними. Саме мінімізація спілкування чиновника з громадянами та бізнесом унеможливить будь-яку корупційну складову. Це – світова тенденція. Іншого шляху у нас немає»
Алексей Выскуб
перший заступник голови
Державне агентство з питань електронного урядування України
В Україні запрацювала перша повністю автоматизована е-послуга - повідомлення про початок будівельних робіт! Чиновники більше не потрібні?!)
Що це означає? Прихильники е-урядування (е-послуг) часто говорять, що "необхідно поставити комп'ютер між громадянином та чиновником", щоб унеможливити особистий контакт, побороти корупцію, забезпечити зручність та доступність (24/7) послуг держави.
Так, це вірно, але це лише перша стадія розвитку е-послуг. У такому випадку завжди залишається суб'єктивна роль чиновника та місце для неправомірної відмови (хоча й набагато менше, ніж при традиційному паперовому способі надання). Але навіщо взагалі чиновник для чітко формалізованих процедур?! Чи можливо чиновника замінити на скрипт?)
Сьогодні ми презентували першу повністю автоматизовану послугу - за рахунок електронної взаємодії з іншими державними реєстрами дані в повідомлені заявника перевіряються повністю автоматично, у тому числі дані про земельну ділянку та речові права, а потім автоматично заносяться до будівельного реєстру, про що повідомляється заявнику з відповідним номером.
Послуга доступна на порталі КМУ https://www.kmu.gov.ua/ua/service/pochatok-budivelnikh-robit та порталі Держархбудінспекції https://e-dabi.gov.ua/.
Я дуже сподіваюсь, що після успішного випробування ми зможемо перейти до наступного кроку - зобов'язати подання цих послуги виключно в е-формі. Це успішна світова практика. Наприклад, у Данії щороку нові 10-20 послуг, які продемонстрували якісну роботу протягом визначеного періоду, затверджуються для надання лише в е-формі. Для осіб, що по різним причинам не можуть зробити це самостійно, працюють спеціальні місця для допомоги і навчання (в нашому випадку це можуть бути ЦНАП).
Повністю автоматизовані послуги (без чиновника) можливі лише за умови якісної автоматизації бек-офісу, електронної взаємодії реєстрів та високоякісних даних. Тож запровадження Трембіти є ключовим проектом для України, що дозволить оптимізувати тисячі державних процесів та послуг. В іншому випадку це не автоматизація, а е-популізм без реальних результатів.
Нагадаю, що сьогодні на порталі КМУ доступно понад 50 електронних послуг.
Тож, бережіть ваш час, гроші та нерви - користуйтеся е-послугами!