Шановні колеги, повідомляємо Вам, що ми відновлюємо роботу в штатному режимі, та будемо працювати дистанційно.
Звертаємо Вашу увагу, що зв’язатися з нами Ви можете за номером : +380 (96) 416 96 17

ЗАКОН УКРАЇНИ Про регулювання містобудівної діяльності


Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Визначення термінів

1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

  1.  Генеральна схема планування території України - містобудівна документація, що визначає концептуальні вирішення планування та використання території України;
  2. генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;
  3. детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території;
  4. замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву;
  5. інженерно-транспортна інфраструктура - комплекс інженерних, транспортних споруд і комунікацій;
  6. лінії регулювання забудови - визначені в містобудівній документації межі розташування будинків і споруд відносно червоних ліній, меж окремих земельних ділянок, природних меж та інших територій;
  7. містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;
  8. містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією;
  9. план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон;
  10. приміська зона - територія, що забезпечує просторовий та соціально-економічний розвиток міста;
  11. проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва;
  12. схеми планування території на регіональному рівні - планувальна документація, яка розробляється у розвиток Генеральної схеми планування території України та визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови, використання територій адміністративно-територіальних одиниць та їх окремих частин;
  13. територія - частина земної поверхні з повітряним простором та розташованими під нею надрами у визначених межах (кордонах), що має певне географічне положення, природні та створені в результаті діяльності людей умови і ресурси;
  14. червоні лінії - визначені в містобудівній документації щодо пунктів геодезичної мережі межі існуючих та запроектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.

Стаття 2. Планування і забудова територій

1. Планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає:

  • 1) прогнозування розвитку територій;
  • 2) забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій;
  • 3) обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням;
  • 4) взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій;
  • 5) визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об'єктів;
  • 6) встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності;
  • 7) розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об'єктів;
  • 8) реконструкцію існуючої забудови та територій;
  • 9) збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об'єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень;
  • 10) створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури;
  • 10-1) створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення;
  • 11) проведення моніторингу забудови;
  • 12) ведення містобудівного кадастру;
  • 13) здійснення контролю у сфері містобудування.

2. Інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.

3. Містобудівна документація розробляється на паперових і електронних носіях на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у державній геодезичній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об'єктів будівництва для формування баз даних містобудівного кадастру.

Стаття 3. Законодавство у сфері містобудівної діяльності

1. Відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України, Цивільним, Господарським і Земельним кодексами України, цим Законом, законами України "Про Генеральну схему планування території України", "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду", "Про землеустрій", іншими нормативно-правовими актами.

Особливості регулювання містобудівної діяльності на територіях, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, у межах зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, визначаються Законом України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи".

2. Якщо міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, то застосовуються правила міжнародного договору України.

Стаття 4. Об'єкти та суб'єкти містобудування

1. Об'єктами містобудування на державному та регіональному рівнях є планувальна організація території, система розселення, система взаємопов'язаного комплексного розміщення основних об'єктів промисловості, транспорту, інженерної та соціальної інфраструктури, функціональне зонування території України, її частин (груп областей), території Автономної Республіки Крим, областей, адміністративних районів.

Об'єктами містобудування на місцевому рівні є планувальна організація території населеного пункту, його частини (групи земельних ділянок) зі спільною планувальною структурою, об'ємно-просторовим рішенням, інженерно-транспортною інфраструктурою, комплексом об'єктів будівництва, що визначаються відповідно до:

у населених пунктах - меж населених пунктів, їх функціональних зон (сельбищної, промислової тощо), житлових районів, мікрорайонів (кварталів), приміських зон відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні;

за межами населених пунктів - меж приміських зон, а також функціональних зон відповідно до містобудівної документації на регіональному рівні.

Об'єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

2. Суб'єктами містобудування є органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи.

Стаття 5. Обов'язковість дотримання вимог містобудівної документації

1. Програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня.

2. Вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування. 



Використано матеріали з сайтів:

Важная информация

Как выполняется экспертиза строительной документации

Как выполняется экспертиза строительной документации

Экспертиза проводится для определения качества проектных решений путем выявления отклонений от требований к прочности, надежности и долговечности зданий, их безопасности и инженерного обеспечения. Внимание в ходе экспертизы также уделяется и другим вопросам соблюдения нормативов по проектированию объектов строительства

подробнее

Особенности строительной экспертизы проектов

Особенности строительной экспертизы проектов

Все документы, которые готовятся к началу строительства, считаются важным фактором для дальнейшего осуществления работ. От них зависит, насколько качественным и безопасным будет сооружение. Проектирование охватывает весь процесс возведения будущего здания. Именно для полноценного контроля за правильностью составления проекта проводится экспертиза

подробнее

Как выбрать экспертную компанию в Украине

Как выбрать экспертную компанию в Украине

Выбор экспертной организации - очень сложный и важный процесс. Ознакомьтесь с советами, которые могут помочь вам в выборе подрядчика. Во-первых, убедитесь, что выбранная вами организация находится в выложенном на сайте Минрегионстроя списке экспертных организаций, имеющих право на осуществление комплексной экспертизы проектов строительства

подробнее

Наши партнеры: Разработка проектов строительства, Пожарная сигнализация и системы пожаротушения в Киеве