Реєстрація права власності на новозбудовану нерухомість: які документи необхідно подавати

Які пакети документів необхідно подати і які нюанси слід врахувати при реєстрації права власності на новозбудований об’єкт нерухомості

Власне житло - мрія для багатьох, але кожен обирає свій шлях для її здійснення. Хтось прагне якомога швидше стати власником оселі та вкладає гроші у вже готову нерухомість, а комусь до снаги організувати власний життєвий простір без історії попередніх господарів: інвестувати кошти у квадратні метри в новобудові або розпочати зведення власного будинку.

І ось, коли всі необхідні дозвільні документи вже оформленні, а будівництво житла завершене, господарю нерухомості необхідно подбати про офіціалізацію свого статусу власника. 

Реєстрація права власності на новозбудовану нерухомість

Потрібні документи. Для цього потрібно спланувати похід до реєстратора чи нотаріуса, взявши із собою паспорт або ідентифікаційний код, а також документ, що підтверджує сплату/звільнення від сплати (у випадку його наявності) адміністративного збору за державну реєстрацію прав.

Зверніть увагу, що документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі дозвільних документів (до 6 липня 2020 року), або ж у Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва - на ресурсі, який, нагадаємо, наразі знаходиться на етапі поступового впровадження.

Врахуйте: документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси, не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться на:

  • індивідуальний (садибний) житловий будинок;
  • садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

У такому разі заявник в поданій заяві обов’язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки, за яким державним реєстратором отримуються відомості Державного земельного кадастру з метою встановлення місця розташування земельної ділянки, на якій споруджено відповідний об’єкт, для подальшого відображення таких відомостей як адреси об’єкта нерухомого майна.

Документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомості адреси, також не вимагається у разі, коли адреса отримана під час реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна та зазначена в документі, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта.

Важлива інформація

Як виконується експертиза проектів будівництва

Як виконується експертиза проектної документації

Експертиза проводиться для визначення якості проектних рішень шляхом виявлення відхилень від вимог до міцності, надійності та довговічності будівель, їх безпеки та інженерного забезпечення. Увага в ході експертизи також приділяється і іншим питанням дотримання нормативів щодо проектування об'єктів будівництва

детальніше

Особливості будівельної експертизи

Особливості будівельної експертизи проектів будівництва

Всі документи, які готуються до початку будівництва, вважаються важливим фактором для подальшого здійснення робіт. Від них залежить, наскільки якісним і безпечним буде споруда. Проектування охоплює весь процес зведення майбутньої будівлі. Саме для повноцінного контролю за правильністю складання проекту проводиться експертиза

детальніше

Експертиза проектів будівництва в Україні: як вибрати експертну компанію

Як вибрати експертну компанію в Україні

Вибір експертної організації - дуже непростий і важливий процес. Ознайомтеся з порадами, які можуть допомогти вам у виборі підрядника. Поперше, переконайтесь, що обрана вами організація знаходиться в викладеному на сайті Мінрегіонбуду списку експертних організацій, які мають право на здійснення комплексної експертизи проектів будівництва

детальніше