Отримання дозволів на будівництво за новими правилами щодо класів наслідків

Сьогодні дуже часто виникають питання щодо процедури отримання дозвільної містобудівної документації та застосування її на практиці. Особливо, коли це стосується питань дозволів на будівництво та проведення експертизи

Тому 19 липня 2017 року відбувся важливий для будівельної галузі України заход - лекторій-практикум «Процедура отримання дозволів на будівництво за новими правилами щодо класів наслідків», в ході якого підіймалися практичні питання застосування Закону №1817 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності».

Отримання дозволів на будівництво за новими правилами

Програма заходу складалася з двох частин:

  1. Частина I. Практичне застосування нового закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності» в частині отримання дозвільної документації на будівництво та введення в експлуатацію, включаючи питання експертизи проектної документації.
  2. Частина II. Поетапне інструктування з поясненнями і коментарями. Питання та відповіді

Зі своїми доповідями виступили:

  • Андрієвський Дмитро Йосипович, народний депутат України, перший заступник голови Комітету ВР з питань будівництва і ЖКГ, один з авторів Закону №1817
  • Кудрявцев Олексій Віталійович, Голова Державної архітектурно-будівельної інспекції
  • Шевченко Сергій Вікторович – директор Департаменту нормативно-правового забезпечення
  • Чекомасова Наталія Боліславівна – директор Департаменту дозвільних процедур

 

Учасники заходу - представники будівельної спільноти та державних виконавчих установ змогли дізнатися, як буде проходити процедура погодження та отримання дозвільної документації.

Зміни у процедурі видачі дозволів на будівництво

Під час свого виступу Дмитро Андрієвський зазначив: «При створенні закону №1817, ми намагались зробити дозвільні процедури прозорими, переліки необхідних документів для отримання дозволів вичерпними, так само як і підстави для їх скасування. Вважаю, що нашою спільною метою є створення зрозумілих та прозорих механізмів функціонування галузі. В разі, якщо в ході реалізації Закону виникатимуть складнощі, Комітет разом з Міністерством і ДАБІ готові оперативно реагувати для їх вирішення». Крім того він зауважив, що при створенні нового закону намагались зробити перелік необхідних документів для отримання дозволів вичерпним, а самі дозвільні процедури прозорими.

Зміни у процедурі видачі дозволів на будівництво

Зі свого боку Олексій Кудрявцев зауважив: «Зміни в державі не оминули систему ДержАрхБудКонтрою. За цей час ДАБІ змінила  вектор з карального на консультативний. Ми відкриті для інвесторів, забудовників та експертного середовища і готові надавати методичну та роз’яснювальну допомогу. Тому сьогодні ми обговоримо основні моменти в новому Законі України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності», який перезавантажив дозвільну систему».

Олексій Кудрявцев також повідомив, що вже не існує такого поняття, як декларація на початок будівництва, та  від нині об’єкти середнього та значного класу наслідків будуть будуватися виключно на основі дозволу: «Будівельники, які занижували категорію складності та будували так звані «будинки із піску», не мають такої можливості. Якщо є земельна ділянка, містобудівні умови та експертиза – подаються документи та видається дозвіл».

Запровадження дозвільних процедур при будівництві багатоквартирних будинків дозволить не тільки зменшити незаконні будівництва, але і створити в майбутньому систему реєстрації договорів про інвестиції в житлове будівництво виходячи з даних проектної документації, що дозволить запобігти подвійному продажу квартир, продажу квартир на поверхах не передбачених проектів. Ці зміни до законодавства зараз опрацьовуються спільно з Мінюстом, Офісом реформ Світового банку (BRDO).

За результатами  обговорення було наголошено, що Держархбудінспекція, її територіальні органи  та новоутворені органи держархбудконтролю в регіонах об’єднують зусилля задля покрашення бізнес-клімату, що допоможе вивести будівельну галузь на абсолютно новий рівень розвитку, сприятиме залученню фінансових потоків від вітчизняних та іноземних інвесторів, забезпечить стале економічне зростання

 

Використано матеріали з сайтів:

  • ДАБК максимально спростила оформлення дозвільної документації для малого і середнього бізнесу, - Кудрявцев - ukr.lb.ua
  • Дмитро Андрієвський, взяв участь у лекторії "Процедура отримання дозволів на будівництво за новими правилами щодо класів наслідків" - www.andrievsky.kiev.ua
  • Держархбудінспекція продовжить реалізацію ефективних механізмів для створення інвестиційного клімату – Олексій Кудрявцев - www.dabi.gov.ua

ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ

Законодавство у галузі містобудування передбачає обов'язкову експертизу проектів

Закон № 1817-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності», який набрав чинності 10 червня 2017 року, має багатовекторну дію та спрямований на зміну існуючої системи дозволів у будівництві та приведення її у відповідність до європейських стандартів. Законом передбачається обов’язкова експертиза проектів будівництва

детальніше

Експертиза проектів будівництва в Україні: як вибрати експертну компанію

Як вибрати експертну компанію для експертизи проектів будівництва в Україні

Вибір експертної організації - дуже непростий і важливий процес. Ознайомтеся з порадами, які можуть допомогти вам у виборі підрядника. Поперше, переконайтесь, що обрана вами організація знаходиться в викладеному на сайті Мінрегіонбуду списку експертних організацій, які мають право на здійснення комплексної експертизи проектів будівництва.

детальніше

«Перша Будівельна Експертиза» відповідає новим критеріям Мінрегіону

«Перша Будівельна Експертиза» відповідає новим критеріям Мінрегіону

ТОВ «Перша Будівельна Експертиза» відповідає Критеріям і може здійснювати експертизу проектів будівництва об'єктів за всіма напрямами експертизи, крім експертизи доріг, ядерної і радіаційної безпеки, всіма розділами проектної документації, що за класом наслідків належать до об'єктів з (СС1), (СС2) і (СС3) наслідками.

детальніше